Sedan 2016 är det möjligt att få rutavdrag när du anlitar en flyttfirma som oss för flytthjälp.
Information från Skatteverket om kraven för rutavdrag:
Allt detta kan vi givetvis hjälpa dig med.
Vid tydliga instruktioner innan så behöver du inte vara närvarande under flyttdagen.
Vi kan ta hand om nycklar om du inte har möjlighet att vara på plats under flyttdagen. Vi kan även lämna nycklar till hyresvärd eller liknande.
Vi ombesörjer er företagsflytt och ger alltid fast pris på uppdraget. Före varje uppdrag besiktigar vi först godset som ska flyttas för att kunna ge er bästa pris och så att vi kan koordinera transporten.
Kontakta oss på 011 – 24 79 79 eller mejla info@e-xpress.se så tar vi det där ifrån.
Varje privat person har rätt till avdrag på 50 % av kostnaden för flyttstädningen. Vi fakturerar beloppet efter skatteavdrag, alltså 50 % av det totala beloppet. Resterande belopp begär vi från Skatteverket.
Det som inte ingår i rutavdraget är kostnad för servicebil och rengöringsmedel.
Ja, all städutrustning och rengöringsmedel har vi med oss. Behövs det ett speciellt medel för någon yta t.ex. ett golv så måste ni meddela oss om detta innan städtillfället.
Vi lämnar alltid en garanti på vår tjänst vilket innebär att eventuella klagomål vid besiktningen åtgärdas snarast. Det viktigaste för oss att är du som kund är nöjd med vår leverans.